Ondersteuning

Mobi-ID

<br />
<b>Notice</b>:  Trying to access array offset on value of type int in <b>D:\home\site\wwwroot\wp-content\themes\rdc\single-ondersteuning.php</b> on line <b>46</b><br />

Mobi-ID: Makkelijk digitaal zakendoen

Mobi-ID zorgt ervoor dat je nooit meer een wachtwoord voor je branche-applicaties vergeet. Alle applicaties werken namelijk met dezelfde inlog: jouw persoonlijke Mobi-ID. Dat zorgt voor meer gemak, efficiency en veiligheid. Ook kun je zelf bepalen wat de permissies zijn van de verschillende medewerkers.

Op deze pagina vind je antwoorden op veelgestelde vragen en handige downloads voor Mobi-ID.

Handige downloads en formulieren voor Mobi-ID

Handleiding Mobi-ID voor de beheerder, versie 1.16
Handleiding Mobi-ID voor de gebruiker, versie 1.16
Voorwaarden Mobi-ID Business
Voorwaarden Mobi-ID Professional

Veelgestelde vragen over Mobi-ID

1. Ik ben mijn wachtwoord vergeten; wat nu?

Vraag tijdig een nieuw wachtwoord op via Self Service Password Reset, door de gebruikersnaam en je voor Mobi-ID geregistreerde e-mailadres in te voeren.

De melding “Het ingevoerde e-mailadres is onjuist” volgt als een niet-geregistreerd e-mailadres wordt gebruikt.

Als je vijf keer een verkeerd wachtwoord ingevoerd hebt, is je Mobi-ID geblokkeerd en kun je via wachtwoord vergeten de blokkade opheffen.

2. Hoe maak ik een nieuw Mobi-ID aan?

In de video kun je zien hoe je een nieuwe Mobi-ID aanmaakt.

3. Hoe koppel ik een bestaand Mobi-ID aan ons Mobi-ID Business account?

In de video kun je zien hoe je zien hoe je accounts koppelt.

4. Hoe valideer ik een mobiel nummer voor Mobi-ID?

In de video kun je zien hoe je een mobiel nummer valideert.

5. Hoe word ik Mobi-ID beheerder?

In de video kun je zien hoe je beheerder wordt.

6. Ik heb een Mobi-ID aangemaakt maar het werkt niet of ik krijg geen e-mail om het te activeren

Na het aanmaken van een Mobi-ID ontvangt je een e-mail om je account te activeren. Zie hierboven. Mocht een verkeerd e-mailadres opgegeven zijn, dan is activeren niet mogelijk en komt de Mobi-ID na zeven dagen te vervallen. Maak in dat geval opnieuw een Mobi-ID aan.

7. Wat is het verschil tussen Mobi-ID Business en Mobi-ID Beheer Plus?

Mobi-ID Business is de basis voor Mobi-ID. Het biedt de mogelijkheid om maximaal 50 medewerkers te koppelen aan het bedrijf, en via één beheerder beheeractiviteiten uit te laten voeren. Als aanvulling kun je kiezen voor Beheer Plus. Hierbij zijn meerdere beheerders mogelijk, en wordt o.a. het Medewerkeroverzicht beschikbaar.

8. Ik ontvang geen uitnodigingen om een Mobi-ID aan te maken of te koppelen.

Controleer of de e-mail afkomstig van noreply@mobi-id.nl  in de spam map terecht gekomen is.

9. De gebruiker is zijn Mobi-ID gebruikersnaam vergeten.

Via de Mobi-ID beheerapplicatie kunt je o.a. opvragen welke gebruikers (met bijbehorende gebruikersnaam) gekoppeld zijn. De gebruiker zelf kan de gebruikersnaam opvragen via het inlogscherm van Mobi-ID via bij Gebruikersnaam de knop ‘Vergeten?’ en vervolgens enkele persoonlijke gegevens in te vullen.

10. De Mobi-ID Beheer-activatiecode om beheer te activeren werkt niet.

De verstrekte code heeft een beperkte gebruiksduur. Mocht de code niet meer geldig zijn, dan zal via de servicedesk een nieuwe code aangevraagd moeten worden.

Zie ook de aparte documentatie over Mobi-ID Beheer.

11. De door mij gekozen Mobi-ID gebruikersnaam mag niet worden gebruikt?

Een gekozen gebruikersnaam moet uniek zijn. Als bijv. janjansen al bestaat, zal de volgende Jan Jansen een andere naam moeten gebruiken.

Wij adviseren om een persoonsnaamcombinatie te gebruiken en geen bedrijfsgerelateerde gegevens: Mobi-ID is een persoonlijk account, en blijft gebruikt worden óók na een wisseling van werkgever.

12. Welk e-mailadres moet ik voor Mobi-ID gebruiken?

Een persoonlijk privé of zakelijk e-mailadres; zie ook hieronder.

Het e-mailadres wordt gebruikt om een vergeten wachtwoord toe te sturen, dus het is wel belangrijk dat u die e-mail kunt ontvangen! Gebruik ook geen algemeen informatie e-mailadres, zoals bijv. info@xxxxxxx.

13. Ik krijg na het aanmaken van een Mobi-ID een e-mail.

Na het aanmaken van een Mobi-ID dien je binnen 7 dagen via de ontvangen e-mail het account te activeren. Activeer het account direct om ook gelijk in te kunnen loggen.

Zonder activatie volgt elke dag een herinnerings-e-mail. Zonder jouw actie komt de Mobi-ID na die 7 dagen te vervallen en dien je opnieuw een Mobi-ID aan te maken.

14. Ik werk bij meerdere bedrijven, wat betekent dat voor Mobi-ID?

Deze bedrijven nodigen je via een e-mail uit om te koppelen. Daarna kunt je bij het inloggen kiezen voor bijvoorbeeld bedrijf A of B.

15. Wat moet ik doen als ik uit dienst ga m.b.t. mijn Mobi-ID?

De Mobi-ID is een persoonlijk account, dus die is van jou. Zorg ervoor dat je inlogt met uw privé e-mailadres, en niet met een e-mailadres van een oud-werkgever.

De Mobi-ID-beheerder van je oud-werkgever moet jou ontkoppelen van het desbetreffende bedrijf.

Ben je al bekend met Proefrit Manager? De app waarmee je snel, overzichtelijk en veilig de administratie kunt regelen.

Heb je een vraag of opmerking,
of ben je op zoek naar advies?
<br />
<b>Notice</b>:  Trying to access array offset on value of type int in <b>D:\home\site\wwwroot\wp-content\themes\rdc\footer.php</b> on line <b>34</b><br />
Bel ons

Op werkdagen van 8:00 tot 17:30 uur en op zaterdag van 9:00 tot 17:00 uur kun je ons telefonisch bereiken.

020 - 644 55 53
Stuur een mail

Op de eerstvolgende werkdag neemt een medewerker van de servicedesk contact met je op over jouw bericht.

servicedesk@rdc.nl