Emiel is weer on the road

Onze accountmanagers zijn weer onderweg. Wat heeft accountmanager Emiel Broersma de afgelopen tijd ervaren sinds hij weer op pad is?

Ik geef klanten altijd een keuze. Zullen we het digitaal bespreken of vind je het fijn als ik een kop koffie kom drinken en het live toelicht? En ik neem natuurlijk alle maatregelen in acht. Ook bel ik een dag van tevoren om extra te checken of iedereen nog gezond is. De meeste autobedrijven vinden het helemaal prima dat ik weer langskom.

Online en offline

Online of in het echt werkt echt wel anders. Online werk ik met webcam en Teams.  Dan kan ik mijn scherm delen en een demo geven. Het is fijn dat we online door konden werken de afgelopen tijd. In een echt gesprek is het echter toch makkelijker communiceren. Online zie je elkaar wel, maar toch ook weer niet. Ik mis wel iets, ook de verbinding met mijn collega’s is anders zo op afstand. Ik heb laatst voor het eerst weer met een collega accountmanager gelunched!

In het echt

Mijn eerste live gesprek op locatie bij een klant was als vanouds. Het is heerlijk om op locatie de klant zo efficiënt mogelijk te kunnen helpen. En een klant kan tijdens een demo ook op zijn eigen scherm zien hoe het werkt. Daarnaast vinden autobedrijven het prettig om hun huidige systeem te vergelijken met ons systeem. Dan kun je twee laptops naast elkaar zetten en er zo doorheen lopen.

Is het nou heel anders?

We geven geen handen meer, ik geef wel eens een elle boog. Het went. En dat je niet dicht op elkaar zit, dat zat ik al niet met klanten. Mijn klanten zien dat de verkoop van nieuwe auto’s is teruggevallen. En het werk in de werkplaats loopt goed door. Occasionverkoop zit ook weer in de lift. Openbaar vervoer is niet heel aantrekkelijk met alle regels die er nu zijn.

Aanpassing en creativiteit

Wat ik mooi vind om te zien is hoe snel autobedrijven zich aan hebben gepast. Hoe snel er plexiglas stond. En wat ook positief is, is dat men creatief wordt. Ze gaan nieuwe ideeën bedenken om klanten te helpen. Zoals de auto die naar de klant wordt toegebracht en op je eigen stoep gepresenteerd wordt. Zodat je niet naar de showroom hoeft te komen. Qua onderhoud zijn er ook bedrijven die een auto in de ochtend ophalen, het onderhoud plegen en de auto in de avond weer terugbrengen. Die ondernemendheid vind ik heel inspirerend.

 

Heb je een vraag of opmerking,
of ben je op zoek naar advies?
Bel ons

Op werkdagen van 8:00 tot 17:30 uur kun je ons telefonisch bereiken.

020 - 644 55 53
Stuur een mail

Op de eerstvolgende werkdag neemt een medewerker van de servicedesk contact met je op over jouw bericht.

servicedesk@rdc.nl