Mobi-ID
Mobi-ID: Makkelijk digitaal zakendoen
Mobi-ID zorgt ervoor dat je nooit meer een wachtwoord voor je branche-applicaties vergeet. Alle applicaties werken namelijk met dezelfde inlog: jouw persoonlijke Mobi-ID. Dat zorgt voor meer gemak, efficiency en veiligheid. Ook kun je zelf bepalen wat de permissies zijn van de verschillende medewerkers.
Op deze pagina vind je antwoorden op veelgestelde vragen en handige downloads voor Mobi-ID.
Handige downloads en formulieren voor Mobi-ID
Januari 2019 – Voorwaarden Mobi-ID Business
Januari 2019 – Voorwaarden Mobi-ID Professional
Veelgestelde vragen over Mobi-ID
Vraag tijdig een nieuw wachtwoord op via Self Service Password Reset, door de gebruikersnaam en je voor Mobi-ID geregistreerde e-mailadres in te voeren.
De melding “Het ingevoerde e-mailadres is onjuist” volgt als een niet-geregistreerd e-mailadres wordt gebruikt.
Als je vijf keer een verkeerd wachtwoord ingevoerd hebt, is je Mobi-ID geblokkeerd en kun je via wachtwoord vergeten de blokkade opheffen.
In de video kun je zien hoe je een nieuwe Mobi-ID aanmaakt.
In de video kun je zien hoe je zien hoe je accounts koppelt.
In de video kun je zien hoe je een mobiel nummer valideert.
In de video kun je zien hoe je beheerder wordt.
Na het aanmaken van een Mobi-ID ontvangt je een e-mail om je account te activeren. Zie hierboven. Mocht een verkeerd e-mailadres opgegeven zijn, dan is activeren niet mogelijk en komt de Mobi-ID na zeven dagen te vervallen. Maak in dat geval opnieuw een Mobi-ID aan.
Mobi-ID Business is de basis voor Mobi-ID. Het biedt de mogelijkheid om maximaal 50 medewerkers te koppelen aan het bedrijf, en via één beheerder beheeractiviteiten uit te laten voeren. Als aanvulling kun je kiezen voor Beheer Plus. Hierbij zijn meerdere beheerders mogelijk, en wordt o.a. het Medewerkeroverzicht beschikbaar.
Controleer of de e-mail afkomstig van noreply@mobi-id.nl in de spam map terecht gekomen is.
Via de Mobi-ID beheerapplicatie kunt je o.a. opvragen welke gebruikers (met bijbehorende gebruikersnaam) gekoppeld zijn. De gebruiker zelf kan de gebruikersnaam opvragen via het inlogscherm van Mobi-ID via bij Gebruikersnaam de knop ‘Vergeten?’ en vervolgens enkele persoonlijke gegevens in te vullen.
De verstrekte code heeft een beperkte gebruiksduur. Mocht de code niet meer geldig zijn, dan zal via de servicedesk een nieuwe code aangevraagd moeten worden.
Zie ook de aparte documentatie over Mobi-ID Beheer.
Een gekozen gebruikersnaam moet uniek zijn. Als bijv. janjansen al bestaat, zal de volgende Jan Jansen een andere naam moeten gebruiken.
Wij adviseren om een persoonsnaamcombinatie te gebruiken en geen bedrijfsgerelateerde gegevens: Mobi-ID is een persoonlijk account, en blijft gebruikt worden óók na een wisseling van werkgever.
Een persoonlijk privé of zakelijk e-mailadres; zie ook hieronder.
Het e-mailadres wordt gebruikt om een vergeten wachtwoord toe te sturen, dus het is wel belangrijk dat u die e-mail kunt ontvangen! Gebruik ook geen algemeen informatie e-mailadres, zoals bijv. info@xxxxxxx.
Na het aanmaken van een Mobi-ID dien je binnen 7 dagen via de ontvangen e-mail het account te activeren. Activeer het account direct om ook gelijk in te kunnen loggen.
Zonder activatie volgt elke dag een herinnerings-e-mail. Zonder jouw actie komt de Mobi-ID na die 7 dagen te vervallen en dien je opnieuw een Mobi-ID aan te maken.
Deze bedrijven nodigen je via een e-mail uit om te koppelen. Daarna kunt je bij het inloggen kiezen voor bijvoorbeeld bedrijf A of B.
De Mobi-ID is een persoonlijk account, dus die is van jou. Zorg ervoor dat je inlogt met uw privé e-mailadres, en niet met een e-mailadres van een oud-werkgever.
De Mobi-ID-beheerder van je oud-werkgever moet jou ontkoppelen van het desbetreffende bedrijf.